ΟΙ ΚΑΤΑ ΜΠΑΡΟΖΟ ΔΕΚΑ ΕΝΤΟΛΕΣ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ


 ΣΤΟ ΚΕΝΟ ΠΕΦΤΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΚΡΑΤΟΣ !

Ο Μπαρόζο είναι "αμερικάνος", πλην σοβαρός... Στους θεσμούς της Ευρωπαϊκής ένωσης και ειδικά στην Κομισιόν ο έλεγχος είναι υπαρατλαντικός και γι αυτό συχνά-πυκνά σημειώνονται συγκρούσεις με τις εθνικές κυβερνήσεις όταν δεν είναι προδοτικές, όπως κακή ώρα οι δικές μας....

ΤΟ «ΜΑΚΡΥ ΧΕΡΙ» ΕΙΠΕ:

«ΜΑΚΡΑ ΚΑΙ ΕΠΙΠΟΝΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ»

«ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΡΑΪΧΕΝΜΠΑΧ ΑΠΟΛΥΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ»!

Η επιστροφή της ελληνικής οικονομίας σε τροχιά ανάπτυξης «θα είναι μια μακρά και επίπονη διαδικασία και όχι ένα δωρεάν γεύμα», αναφέρουν πηγές της Κομισιόν που βρίσκονται σε άμεση συνάφεια με την παρουσίαση της λεγόμενης «πρωτοβουλίας Μπαρόζο» για την ανάπτυξη. Τα προαπαιτούμενα που πρέπει να υλοποιήσει η ελληνική πλευρά είναι πολλαπλάσια των κινήσεων που θα γίνουν από το «μακρύ χέρι» των Βρυξελλών και η ευθύνη για την αποτυχία ή την επιτυχία του προγράμματος για την ανόρθωση της οικονομίας θα αποδοθεί «μονομερώς στην Ελλάδα», όπως χαρακτηριστικά λένε.

Προς το παρόν, ο Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο θα ζητήσει περί τις 10 βασικές παρεμβάσεις που πρέπει να τρέξουν άμεσα στο ελληνικό έδαφος για να δουλέψει το σχέδιό του, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί τις επόμενες ημέρες. Τι ζητάει ο Μπαρόζο

1 Απόλυτη συνεργασία με την ομάδα Ράιχενμπαχ,

2 Εξυπηρέτηση τύπου «one stop shop»(υπηρεσίες μιας στάσης) από το κράτος για επιχειρήσεις και πολίτες,

3 Μείωση του κανονιστικού φόρτου για τις επενδύσεις (deregulation),

4 Πλήρης και λειτουργική ηλεκτρονική διακυβέρνηση,

5 Νέο μόνιμο και απλό φορολογικό σύστημα,

6 Ολοκλήρωση των διευκολύνσεων στην αγορά εργασίας (αποζημιώσεις – συμβάσεις),

7 Ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησης των ελληνικών τραπεζών,

8 Διασφάλιση των κανόνων δανεισμού των μικρομεσαίων επιχειρήσεων από τις τράπεζες,

9 Διευκόλυνση των εξαγωγών, απλοποίηση των τελωνειακών διαδικασιών,

10 Αναθεώρηση του κανονιστικού πλαισίου για τη λειτουργία εξαγωγικών επιχειρήσεων.

Όλα τέθηκαν στη συζήτηση και την πρόσφατη αλληλογραφία μεταξύ του Λουκά Παπαδήμου και του Ζ.Μ. Μπαρόζο. Οι δύο άντρες είχαν και τηλεφωνική επικοινωνία το απόγευμα της Δευτέρας. Επίσης θα συζητηθούν με τις ελληνικές Αρχές κατά την επόμενη κάθοδο του Χορστ Ράιχενμπαχ στην Αθήνα.

Παρεμπιπτόντως, στις Βρυξέλλες δεν θεωρούν ότι λόγω της προεκλογικής περιόδου «πρέπει να παγώσουν τα πάντα» και θα συνεχίσουν τις «δουλειές τους» με τις ελληνικές Αρχές «ως συνήθως». Συνεπώς ο Ζ.Μ. Μπαρόζο είναι έτοιμος στις 18 Απριλίου να μιλήσει για:

• Πιο εύκολη χρηματοδότηση από τα κοινοτικά ταμεία για μμε, υποδομές και ενέργεια,

• Ευρείας κλίμακας διαρθρωτικές αλλαγές,

• Παρεμβάσεις για τη μείωση της κοινωνικής επίπτωσης της λιτότητας σε ευαίσθητες ομάδες,

• Την επίπτωση όλων αυτών των παρεμβάσεων στην ανεργία.

Οι πηγές της Κομισιόν που ενημέρωσαν την «Realnews» για την πρωτοβουλία Μπαρόζο, εξηγούν ότι στις 18 Απριλίου ο πρόεδρος, από το βήμα της ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο θα ανακοινώσει ένα πλαίσιο αρχών και μια δέσμη μέτρων, που υπάρχουν ήδη στην κοινοτική φαρέτρα, για να υποβοηθήσει την τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας στην Ελλάδα.

Τα στελέχη ήταν κατηγορηματικά: «Μην περιμένετε υπέρβαση του Κοινοτικού Δικαίου σε κανένα σημείο – μην περιμένετε πακτωλό χρημάτων πέραν των αναλογούντων στην χώρα σε αυτή την προγραμματική περίοδο».

Μπορούμε, όμως, να περιμένουμε αυτό που στις Βρυξέλλες την περασμένη εβδομάδα ονόμαζαν «καλόπιστη ερμηνεία των κανονισμών», βάσει της οποίας γίνεται άλλωστε και το πρώτο βήμα στις 19 Απριλίου με την υπερψήφιση από το Ε.Κ. του κανονισμού για «τον επιμερισμό επιχειρηματικού κινδύνου» που θα επιτρέψει στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων να προχωρήσει στη «μόχλευση» των κονδυλίων που αναλογούν στην Ελλάδα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους αυτοκινητοδρόμους.

Αν όλα πάνε καλά «η ευθύνη για τη διοχέτευση των χρημάτων της ΕΤΕπ μέσω των ελληνικών τραπεζών περνάει στις ελληνικές Αρχές», που πέραν των συμβουλών θα πρέπει να ασκήσουν και αποτελεσματική εποπτεία εκεί που πρέπει.

Αυτό ακόμα, ισχύει μόνο στη θεωρία, διότι η ΕΤΕπ με έδρα το Λουξεμβούργο, όντας ανεξάρτητη ως τράπεζα και λειτουργώντας με βάση το καταστατικό της, έχει συγκεκριμένες ενστάσεις.

Η πιο βασική έχει να κάνει ακριβώς με τους αυτοκινητοδρόμους. Η ΕΤΕπ θεωρεί ότι δεν είναι δυνατόν να προχωρήσει σε μόχλευση 1 προς 2 (να δανειστεί δηλαδή 1 δισ. από τις αγορές) για να χρηματοδοτηθούν 4 οδικοί άξονες με παντελώς αβέβαια κέρδη και νομικό ρίσκο. Οι γνώστες της υπόθεσης θεωρούν ότι «εφόσον αλλάζουν οι όροι της σύμβασης, είναι πιθανό να υπάρξουν προσφυγές στη Δικαιοσύνη και να ζητηθεί επαναπροκήρυξη». Αυτό το ρίσκο η ΕΤΕπ δεν επιθυμεί να το πάρει και αντιπροτείνει «περισσότερα ενεργειακά έργα».

Πηγές του Λουξεμβούργου αναφέρουν μάλιστα ότι για τα ενεργειακά η μόχλευση θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη από το «σίγουρο 1 προς 1,5» και να αγγίξει το 1 προς 2 που ζητά η ελληνική πλευρά.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ. Αυτή είναι μια τραπεζαλήτικη οπτική για τη «σωτηρία» μας.  Αναμβισβήτητα υπάρχουν κι άλλες από πολύ καλύτερες και φιλικές προς το χρήστη πολίτη πλευρές … Ομως ΟΛΕΣ οι συνταγές έχουν ένα κοινό σημείο. Απαιτείται κεντρικός έστω φορέας για την υλοποίηση μέτρων και πολιτικών, δηλαδη Κράτος. Και τέτοιο δεν υπάρχει από καιρό στην ελλαδάρα μας.  Ούτε μπορεί να αντικατασταθεί από την «απόλυτη συνεργασία με την ομάδα Ράιχενμπαχ».  Κατά συνέπεια μία είναι η οδός,

  ΚΡΕΜΑΣΤΕ ΤΟΥΣ !

Σχολιάστε

Filed under Uncategorized

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s